تمجيد از معاويه و يزيد
ابن تيميّه مي نويسد: شيعه نمي تواند ايمان و عدالت على (ع) را ثابت كند، چون اگر به اسلام و هجرت و جهاد على كه به تواتر ثابت شده، استدلال كنند، خواهيم گفت كه اسلام معاويه و يزيد و خلفاء بنو اميه و بنو عباس و همچنين نماز و روزه و جهاد آنان نيز به تواتر ثابت شده است: «إنّ الرافضة تعجز عن إثبات إيمان وعدالته ، فإن احتجّوا بما تواتر من إسلامه وهجرته وجهاده، فقد تواتر إسلام معاوية ويزيد وخلفاء بني أميّة وبني العبّاس وصلاتهم وصيامهم وجهادهم الكفّار» . منهاج السنّة: 62/2. همچنين هيئت افتاى سعودى در پاسخ به سؤالى مىنويسند: لم يثبت فسقه الذي يقتضى اللعنفسق يزيد به طورى كه لعن او را جايز شمارد، ثابت نگرديده است. فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلميّة والإفتاء: 297/3.
ابن تيميّه مي نويسد: شيعه نمي تواند ايمان و عدالت على (ع) را ثابت كند، چون اگر به اسلام و هجرت و جهاد على كه به تواتر ثابت شده، استدلال كنند، خواهيم گفت كه اسلام معاويه و يزيد و خلفاء بنو اميه و بنو عباس و همچنين نماز و روزه و جهاد آنان نيز به تواتر ثابت شده است: «إنّ الرافضة تعجز عن إثبات إيمان وعدالته ، فإن احتجّوا بما تواتر من إسلامه وهجرته وجهاده، فقد تواتر إسلام معاوية ويزيد وخلفاء بني أميّة وبني العبّاس وصلاتهم وصيامهم وجهادهم الكفّار» . منهاج السنّة: 62/2. همچنين هيئت افتاى سعودى در پاسخ به سؤالى مىنويسند: لم يثبت فسقه الذي يقتضى اللعنفسق يزيد به طورى كه لعن او را جايز شمارد، ثابت نگرديده است. فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلميّة والإفتاء: 297/3.